In data de 5 octombrie 2022 a avut loc activitatea City Bound la Piatra Neamt. La activitate au participat 20 elevi din GTP, 4 profesori din GTS de la Scoala gimnaziala Balusesti com Icusesti jud Neamt si 5 voluntari de la Asociatia Juvenala.
Temele primite de elevi au fost diferite facand posibila vizualizarea propriilor roluri si obiceiuri dintr-o perspectiva noua. Intalnirile si procesele de invatare sociala au avut loc intr-un spatiu comunitar strain lor.
Prima tema a fost gasirea unui om de afaceri (hotelier, bancher, antreprenor, etc.) cu care sa faca o fotografie de grup dupa ce discuta o serie de 15 intrebari precum: care a fost traseul lui scolar, ce materii a indragit si dece, daca are copii poate relata intamplari hazlii cu profesorii copiilor lui, etc.
A doua tema a fost ”Viermele orb prin oras”. Cresterea increderii in colegi este un pas important in viata fiecarui elev. Exercitiul se refera la un sir indian de elevi legati la ochi, iar ultimul este vazatorul care dirijeaza asa numitul ”vierme” printr-o comunicare nonverbala stabilita inainte cu toti participantii.
A treia tema a fost ”Fotografie de grup”. O fotografie care sa includa urmatoarele persoane inclusiv grupa de lucru: 2 perechi de oameni peste 60 ani; 1 barbat cu barba alba, etc. O oportunitate speciala de invatare este confruntarea cu nesiguranta si frica: frica de a comunica cu persoane necunoscute, nesiguranta de a te face placut si rabdator, promovarea asertivitatii, orientarea si utilizarea spatiului public. Pe lângă cunoștințele și abilitățile de lucru în grup, trebuie acordată o valoare deosebită proiectării fazei inițiale, astfel încât să apară deschiderea și încrederea, premise pentru un feedback final. Întrucât grupurile acționează aproape exclusiv singure, este necesară o viziune sistemică asupra a ceea ce se întâmplă și a observațiilor participanților înșiși. O provocare majoră este lipsa de control și management, precum și o bună pregătire și autogestionare a situatiei date.
In incheierea acestor exercitii s-au purtat discutii despre simtire, comunicare, lucrul in echipa, bucurie, colegialitate, invataminte si influienta acestora asupra eradicarii abandonului scolar.